.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش70 درصدي سفر به شمال

با گذشت 25 روز از سهميه بندي بنزين، مسافرت به شهرهاي شمالي كشور در فصل تابستان نسبت به سال گذشته تا 70 درصد كاهش داشته است.
محمدعلي فرخ مهر رئيس اتحاديه هتلداران و هتل آپارتمانداران استان تهران با اشاره به اين مطلب، گفت: اين تاثير منفي در همه هتل‌هاي كشور محسوس بوده‌است، اما عمده اين ركود در نقاط شمالي و مناطق زيارتي ديده‌ مي‌شود. به نحوي كه بسياري از مراكز اقامتي با هزينه‌اي نازل به جذب مسافر مي‌پردازند و قيمت‌ها به دليل نبود مسافران تابستاني به شدت كاهش يافته است.
رئيس اتحاديه هتلداران استان تهران با اشاره به كاهش 30 درصدي ركود مسافرت به تهران اظهار داشت: اين ركود در تهران كمتر بوده، چرا كه در تابستان علاوه بر گردشگران مختلف، عمده مسافرت‌ها با انگيزه شغلي است. اما در تهران هتل‌هايي كه با سازمان يا ارگاني قرارداد ندارند تا 60 درصد دچار ركود شده‌اند و تنها هتل‌هايي كه تحت قرارداد سازمان هاي مختلف هستند كاهش 30 تا 40 درصدي مسافرت داشتند.
وي به بيانيه‌اي مشترك كه در هفته گذشته با همكاري اتحاديه دفاتر مسافرتي و گردشگري صادر و به مسئولان ذيربط ارائه شد، اشاره كرد و افزود: ما پيشنهاد كرديم تا 150 ليتر به عنوان سهميه بنزين سفر به مردم اختصاص داده شود تا مردم بتوانند در فصل تابستان به راحتي به مسافرت بپردازند. اگرچه ممكن است برخي از مردم به مسافرت نروند اما آنچه مسلم است اين طرح باعث رونق گردشگري و مسافرت‌هاي داخلي مي‌شود.
فرخ مهر در ادامه افزود: اگر روند كاهش مسافرت‌هاي داخلي به اين شيوه ادامه پيدا كند مسلما ركود نگران‌كننده‌اي را شاهد خواهيم بود.
وي از يكي از اثرات منفي ركود مسافرت داخلي را وضعيت نابسامان اقتصادي هتلداراني كه از تسهيلات بانكي استفاده كرده‌اند دانست و گفت: بسياري از هتلداران از بازپرداخت تسهيلات بانكي ناتوانند و اين موجب مي‌شود تا سرمايه‌گذاري در اين عرصه انجام نگيرد. بنابراين دولت بايد بانك‌ها را متقاعد كند تا با هتلداراني كه در حال بازپرداخت تسهيلات بانكي هستند، مماشات بيشتري داشته باشد.
از طرفي چندي پيش رجبعلي خسرو‌آبادي مدير اجرايي اتحاديه هتلداران و هتل‌آپارتمانداران استان تهران نيز در گفتگو با فارس گفت: سهميه بندي بنزين تاثير منفي زيادي در حجم مسافران ورودي به شهرهايي كه مردم با وسيله شخصي به آن سفر مي‌كنند داشته است.
او از انجام 75 درصد از مسافرت ‌ها توسط وسايل نقليه شخصي به شهرهاي كشور خبر داد و گفت: حتي اگر قائل به كاهش يك سومي اين حجم سفر باشيم باز هم 25 درصد در تعداد مسافران شهرهاي كشور كاهش داشته‌ايم.
او از وضعيت اقتصادي ناگوار بسياري از هتلداران در بازپرداخت تسهيلات بانكي خبرداد و افزود: در فصل تابستان كه فصل كسب درآمد است بسياري از فضاهاي هتل‌ها خالي است و با سهميه بندي بنزين اين درآمدها كسب نمي‌شود، به طوري كه چك بعضي از هتل داران در حال حاضر برگشت خورده است.
اين در حالي است كه مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر از حذف سفرهاي غير ضروري و استفاده از بنزين سهميه‌بندي براي سفر توسط مردم مي‌دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.